Thursday, June 29, 2017

Alone









一人で旅行することはあっても、一人で、このアパートに
3週間一人ということは、初めて。
といっても、猫のハニーがいる。
人間不思議なもので、
こうも、家の中が静かだと
猫にも、ふつうにしゃべってしまう。


今朝、何が、悲しいかというと、
1週間仲間だった、ハエが、自殺したこと。
孤独に耐え切れずの自殺なのか、
死期を感じての、自殺なのかはわからないけれど、
自然死ではなかった。
わたしの飲みかけの、にんじんジュースのコップの
中で、息たえていた。
自殺幇助だ。
ネットによると、ハエの寿命は、4週間。
ははーーん、ということは、
わたしと猫とハエは、
家族がタイとイギリスから、かえってくるまでは、
仲間というわけだと、
のんきに考えていた。

ふつうだったら、ハエは不衛生と、
新聞をまるめて、
殺してしまうところだったけど、
ハエも1匹だし、なにか、飛び方に哀愁を帯びているので、
殺せなかった。

毎日、毎日、何,書こうかな、
ついに、ネタぎれだーと、
思って昨夜就寝したところだったので、
ハエは、私のこのブログの課題提供のために
自殺したのではないかとも、思っている。
"これで、1日はもつわね。"
なんて、ハエ心におもっていたはず。
残念なのは、名前をつけてあげなかったこと。



I  sometimestake trips alone, but it is  my first time to stay this apartment alone for 3 weeks.
It is really weird. I talk to my cat, Honey, naturally, as if she is  human.
I was sad this morning, I found a fly which lived here for a week had committed suicide in  a cup which I left a bit of carrot juice in. 
Did I assist his suicide?

I checked the Internet about the lifespan of a fly. 
It said 4 weeks.
I used to kill flies with a rolled up newspaper, but this time, he was alone, and I was feeling sympathetic to him. Me, Honey and the fly  were living together until my family comes back.

It is not easy to write something every day, but as long as I decided I have to do it ,  however, I will. Last night before going to bed, I was thinking, what I write tomorrow for my diary?

I thought the fly contributed  his life to me who couldn't find anything to write."You can write about me, friend!!!"




No comments:

Post a Comment