Friday, June 16, 2017

Tatiana's memory






Nothing is in our hands.
We get what we deserve.

----------God gives you what you deserve

神は、あなたに、ふさわしいものを与える。




人とのつながりというものは、
おかしなもの。
私が、絵を描いていなかったら、インド人のマリさんとの出会いはなかったし、
枝豆をもう1度食べはじめることにもならなかったのだから。笑
人はどこかで、つながっている。
もし、私が、日本語なんて、教えらないと、
マリさんのリクエストをけっていれば、
なにもおこらなかった。

だれかが、なにかをわたしに頼んだとき、わたしは、かならず、はい、
ということにしている。イエスを言えば、最低、何かが起こるが、そこで、ノーといえば、何もおきない。イエスを言った後、神さまが、私に、ふさわしい誰かを、そして何かを、与えるようになっているような気がする。最近は、はい、やりますといったものの、
できなかった、イラストの仕事があったけれど、あれは、結局縁がなかったのだとおもう。


私は、宗教はない。
しかし、ひとつだけ感じることがある。

神は、わたしにふさわしいものをあたえているということ。

There is a relationship which we can't control  people.
If I didn’t paint, I wouldn't  have met Mali and wouldn't have eaten Edamame again.
If I  hadn’t become  her Japanese teacher, nothing would  have happened between us.
It is so much fun to exchange information about our cultures when we talk. I feel 
I'm learning a lot and we are discovering each other.
When somebody asks something, I always say '' OK, I will do it."
Even if I don't know how to do it.
Last month, I was asked to do the illustrations for a kids book, but I couldn't make it.
I think there was nothing between us.

I have no religion. 
However, I feel one thing all the time.

God gives us what we deserve.

No comments:

Post a Comment